BIL

0kommentarer

Dagen startades inatt.. dagen startades inatt? .. lustigt..
I alla fall, Mary kom upp till mig någon gång inatt, hon var inte diskret så jag vaknade. Sen dök det upp en Molly också och jag var på tok för trött för att ha både en tös och en pigg hund i sängen, så Molly fick hoppa ner. Mary sa att det var okej om Molly låg på hennes sida men det kände inte jag för eftersom att jag bäddat i nya lakan och Molly fäller mycket hår. Min säng mina regler.
Så imorse kände jag mig inte det minsta utvilad, jag menar nu är klockan snart 11pm och jag är fortfarande vaken.. att man aldrig lär sig.. Molly och jag tog en promenad upp till the scrubs på ca en timma, hann lagom hem och vända för att gå till gymmet på ett bums, tums & thighs pass. Svettigt och roligt!
Sprang hem och tog en dusch och satte mig på undergrounden mot Paddington för att möta upp kusin Hanna med vänner. Mysigt, blev en kort fika innan jag skulle hem och tjejerna in mot stan. Hade blivit på tok för stressigt för mig om jag skulle in till stan och sen hem. Vi ses ju imorgon igen!
Hanna hade med sig min höstjacka, gosetröja och blommiga kängor! Asbra timing! Plus ett paket med ett fint brev från mormor och morfar. Ett par jättefina tofflor som är huuuuuur sköna som helst!! Kommer aldrig mer klaga över kalla fötter!
 
Mary följde med Daisy efter skolan för en playdate så Molly och jag åkte till Arthurs skola för att kolla på fotbollsmatch. Molly agerade dumt och skällde på andra hundar, dum som jag var skulle jag mota tillbaka henne och mitt finger kom emellan.. blodigt finger, nej tack.
 

Idag har jag även kört bil för första gången sedan min ankomst! Nya bilen kom idag som dem skaffade för att jag ska kunna köra barnen. Det var inte svårt alls, vänstertrafik är inga problem! 
Den enda skillanden är att det är motsatt ;) haha
Växelspaken i fel hand, ratten på andra sidan, annan typ av hastighetsmätare och varvräknare och att man kör på väääänster sida. Det gick galant i vilket fall.
Minna var glad över att jag fått min försäkring för bilen och frågade på en gång om jag ville köra, "eller vill du kanske köra själv" sa att det gick bra att köra med dem "tänk inte på att jag är här". Var så skönt att kunna ha möjligheten att köra bil igen! Vi provade även på att gasa upp lite, blixten!!
 
Nu måste jag sova! Godnatt xx
Minna är min värdmamma, det viktigta i texten är "det är en process känd som "förnekande marknadsföring", en term skapad av Minna Fry, tidigare marknads chef för Bloomsbury som publicerade Harry Potter böckerna, som betyder, grovt, behandla dem elakt, håll dem lyhörda. Kanske inte bästa översättningen men..
 
 

Kommentera

Publiceras ej