En månad

0kommentarer

Efter en kommentar från en saknad storasyster hemma i Sverige så kom jag på att jag glömt säga att jag bokat flyg & tåg hem till Sverige inför julen. Lika bra att vara ute i god tid för att kunna få ett hyfsat pris, så den 20:e december kommer jag hem & stannar till den 30:e. Då mina kära blir det kram-kalas!

Matt & Minna tog barnen till skolan idag så jag pysslade hemma & tog promenad med Molly. Arthur var pigg idag, tack & lov för det. Han har huvudvärk men är väldigt pigg & han vaknade med gott humör. Härligt humör är resultatet av en god natts sömn.
Promenaden med Molly varade inte allt för länge då hon avskyr regn & ja regn är inget roligt "rasta hunden väder". Plus att Molly fck nys om en hare när vi var i parken, självklart som en jakthund hon är stach hon iväg som ett spjut, skit tänkte jag eftersom att hon snabbt försvann utom synhåll. Jag gick in bland buskarna och ropade & letade. Det visar sig att smart som hon är har hoppat igenom ett hål i ett högt staket ner på en bakgård. Så jag får locka henne till mig, sätta mig på knä i leran & fiska upp henne i hennes halsband då det är ca 50cm ner.. (jag var tvungen att bryta upp lite av staketet, shh säg inget) ..  Dumma harar..
 
9:45am var det dags för en timma pilates följt utav 1k simning. Pilatesen kändes bättre denna gång än förra, jag lär mig snabbt. Väldigt bra core-träning!
 
På vägen hem fixade jag mig ett oystercard som ska användas när jag åker med barnen. Har inte haft det innan så jag frågade Minna om jag kunde fixa ett eftersom att det blir ganska dyrt när jag tar Arthur till skolan, det kostar ca 2.50 pund för en resa & säg att jag tar honom ibland tre gånger i veckan. När jag tidigare betalat det med mitt kort så blir det ganska dyrt eftersom att jag själv åker mycket. 
Så hon lämnade pengar så jag kunde fylla på & köpa ett. Himla bra, ett för jobb & ett för nöjen!
 
Nu sitter jag i köket & äter en god sallad ur en gigantisk salladsskål, ordnar med tvätt & ska snart förbereda middag. Ska som jag skrev igår ta Mary till simhallen idag & Matt kommer vara hemma med Arthur när han kommer efter 5pm. Det ska bli mina hemmagjorda köttbullar i tomatsås idag, det har blivit en stor hit här hemma bland alla. Så jag förbereder det nu för att det inte ska bli för sent med mat när vi kommer hem från badhuset.
 
Idag har jag varit en London-bo i en hel månad. Swoooosch vad tiden går!
 
xx
Min lunch & förberedelser inför kvällens middag
Nybäddad gosig säng & pyjamas!
Arthur lånar mig the hunger games, här ska det läsas!
Mina skyddsänglar, buddah, hjärtat & rosenkvart
Snygga fotomodellen Molly, chubbie

Kommentera

Publiceras ej