Funny

0kommentarer

Man hinner göra så mycket när man går upp kl 7:15am varje dag!
Efter att barnen gått iväg till skolan, Minna och Matt tog dem idag så fixade jag lite hemma innan jag och Molly tog vår morgon promenad. Blev ungefär 7.43km på strax över en timma. Så himla skönt att börja dagen på det viset.
 
Idag har jag varit på postkontoret och skickat iväg ett paket, sen letade jag vidare efter gymmet. Innan jag fann det så hittade jag två butiker lika till vår bubbeltian hemma i Sverige men detta heter Poundland, i princip allt kostar 1 pound. Så jag köpte lite toalett artiklar.
 
Sen hittade jag gymmet och jag fick prata med en trevlig kille som visade mig runt och pratade om dem olika erbjudanden. Det som funkar bäst för mig är ett 4månaderskort och jag vill inte ha det på autogiro (det blir faktiskt dyrare så) så jag kan betala allt i en klump-summa. Problemet är bara att det kostar 263.75 pound vilket är ganska dyrt, eller jag får tillgång till gymmet och alla klasser + en genomgång med en PT som visar mig runt beroende på vad jag är ute efter. Gymmet var verkligen jättefint men jag vet inte om jag kan punga ut så mycket pengar just nu. Jag har sådan träningsabstinens och jag vill verkligen kunna variera min träning.. What to do..
 
Arthur coachade mig i fotboll i parken efter skolan igår och mina benhinnor började göra ont efter gårdagens joggingrunda så jag ska försöka att inte springa så mycket så hur ska jag kunna motionera.. hemmaträning är inte kul.
 
Gick därefter in på Westfield och köpte mig en snog, sååå jäkla gooooott. Kommer förmodligen köpa mig en varje dag.. attans.
Gick förbi en såndär spa-tjosan ni vet där dem vill ge en liten spabehandling för händerna och få en att köpa grejer. En kille la märke till att jag hade min kamera runt halsen och ville att jag skulle ta kort på honom, sen han och hans kompis och tillslut att kompisen skulle ta kort på mig och killen men jag tackade nej. 
Killens kompis passade på att erbjuda mig lite spa behandling så jag gav det ett försök och det var trevligt, nu är mina händer jätte mjuka och goa. Killen i fråga var ganska söt, han var tydligen 50/50 tysk och israel. Men har sen ett år tillbaka bott i England. Han berättade även att han varit i Sverige nyligen och tyckte att det var väldigt vackert och att befolkningen är vackra (med ett blinkande öga mot mig). 
Under hela samtalet påpekade han ett flertal gånger vilka vackra ögon jag har, och la märke till alla konstiga färger dem besitter (blåa, gröna, gula och bruna). Det slutade med att han bjöd på tuggumi, intresserade sig för min tatuering på armen och tyckte att jag borde lägga till hans nummer, så nu har jag en främlings nummer. Eller jag vet att han heter Daniel och han smsade nyss... hahahah 
 
Ikväll väntar den första au pair träffen inne i stan, ska bli kul att träffa andra svenska tjejer som också är i samma situation. Åker här ifrån runt kl.7pm, vi ska vara där 7:30pm. Vi ska ses på en bar vid namn Harcourt Arms som ligger nära svenska kyrkan. Får se hur det går, att vara ute så sent. Imorse blev jag trött redan vid 8pm.. 
 
Molly Mu och jag har varit och hämtat Mary från skolan, och nu väntar vi på att Arthur ska komma hem. Han ska över till en kompis och Mary och jag ska gå till parken är det väl tänkt. Vi får se!
 
Xoxo
 

Kommentera

Publiceras ej