Stackars lilla tå

0kommentarer

Igår tog jag Arthur till skolan, därifrån tog jag en power walk hem och passade också på att springa lite längst med Themsen, vilket gjorde Molly lycklig.
Träffade min fina Malin under min middags-ledighet om man kan kalla det så, vi gick runt på Westfield och Malin lämnade ut CV. Hade egentligen tänkt åka in till svenska kyrkan ikväll men vi ångrade oss och gick på bio istället. Det är nämligen så att operatören som jag har till telefonen heter Orange, och varje onsdag har dem erbjudande om att man kan få 2 för 1 biobiljetter och pizza. Så vi utnyttjade vår orange wednesday och gick på bio! Anna Keranina, väldigt stökig film men ändå bra. Kanske inte helt min smak men vi hade det trevligt!
Jag köpte på mig pistagenötter, popcorn och brieost. Malin valde popcorn, torkade aprikoser och cheddarost. Vad är väl en bio utan riktigt fin ost från charken?
 
Igår hade jag även en insident. Malin kom över för att vänta in mig tills jag slutade och när Malin kom på besök så blev barnen helt uppspelta. Varför blir det alltid så? När man har någon på besök så är det som en knapp slås på och dem ska visa upp sig själva och vara överallt och ingenstans på samma gång. Tycker jag ser den likheten hos många barn. 
I alla fall, jag fick dem inte att sitta länge vid matbordet innan dem skulle brottas mot varandra med sina sackosäckar. Jag skulle skoja till det och utmanade Arthur på boxning och det slutar med att jag har två barn över mig, kaos men dem hade kul. Sen måste jag ha trampat snett eller något för sedan började min tå göra väldigt ont. Ni vet slår man i tån i en tröskel så gör det fruktansvärt ont men det går ganska snabbt över. Min smärta har inte gått över än så jag har förmodlien stukat den ganska rejält. Ingen direkt smärta men det är inte behagligt och det känns när jag stödjer på tån. Har nu tejpat ihop den med sin granne efter min mors och Minnas goda råd och fick en smärtstillande av Minna. 
 
Idag upptäckte jag att tån har skiftat lite fint till en blå/lila nyans och jag tyckte inte att min tå räckte så jag passade på att snubbla över mina egna skosnören under morgonpromenaden/joggturen och skrapade min hand. Heja mig!
 
Juste, gjorde mig även en egen müsli igår. Gjorde mig en goood frukost ägg, yoghurt och müsli och en stor kopp kaffe! Förvarar min müsli i en burk på rummet så jag får ha den ifred! Haha
 
Puss och pannkaka!
 


Kommentera

Publiceras ej