Uppdatering, ny vecka

0kommentarer

Har varit väldigt dålig på att uppdatera under helgen. 
Sov hos Malin i fredags. Vi tog en promenad till Balham och handlade för att senare slänga ihop en riktigt god middag. Jag agerade kock under kvällen och det blev kycklingfilé i en krämig örtsås med stekt vitkål och morötter, med mozzarella vid sidan av. Så himla gott! 
På lördagsmorgonen vaknade jag av mig själv, första gången sedan jag kom hit. Klockan vad 10:30am, kände mig hyffsat utvilad. Malin sov fortfarande så jag började att göra proteinpannkakor som vi med glädje avnjöt med kokos, kanel och yoghurt och en kopp kaffe såklart.
 
På lördagen sov Malin hos mig, vi åt mat med Klara på kväööen, mexicanskt. Väldigt gott!
Planen var att vi skulle gått ut men som vanligt kom vi aldrig ut.. haha. Kvällen avslutades på McDonalds med en varsin kaffe. Jag menar, det är billigt gott kaffe. BRA DEAL.
 
Så Malin och jag åt även lunch där igår, sallad och kaffe.
Det regnade heeeela gårdagen så vi spenderade mest tid i sängen, idag är det lika tråkigt väder. Det bara öser ner..
Är detta Londons sanna jag?
 
En annan sak är att det är så fruktansvärt kallt här på mornar och kvällar, fruktansvärt. Jag måste införskaffa mig en flece-pyjamas! Den kroppsdel som inte ligger under täcket är som en isbit, buuurrrrr så här kan vi inte ha det. Arthur sa, A: är det inte kallare i Sverige?
M: jo men jag har aldrig sagt att det är varmt där heller. 
A: men varför säger du att det är kallt nu då?
M: för att det är kallt, jag fryser i Sverige också.
A: *stort frågetecken*
 
Fick bli gummistövlar och regnjacka på morgonpromenaden och det blev endast 1k simning idag, kroppen sa ifrån. Så nu sitter jag här och har ätit god brunch och dricker te. 
Det känns som att min lediga tid mitt på dagen går så fort, snart är klockan tre och då är det dags att hämta Mary. Får nog dock gå lite tidigare idag om jag inte ska regna bort med Molly.
 
Ska även kolla på flyg och tågbiljetter hem ikväll, förhoppningsvis hittar jag några relativt billiga så att jag kan boka.
Puss
 
 

Kommentera

Publiceras ej