Jag tar helg

0kommentarer

Nu är det fredag igen och om jag har räknat rätt så har jag varit London-bo i 233 dagar, det ni! Sitter som vanligt och äter en mumsig frukost. Lyckas alltid tajma bloggande med ätande, det är en fin kombo.
 
Minna har åter igen åkt till Jerusalem och jag är kvar med barnen, pappan tar dock helgen eftersom att jag är ledig. Jag har hand om Molly. Var själv med barnen igår och Mary hade en kompis här på playdate och jag kunde hjälpa Artie med läxor. Han har prov i sju olika ämnen innan nästa lov som är i maj, det är helt galet så många olika grejer han ska göra. Stackars barn, han är bara tio. Igår jobbade vi med matten, som inte var mitt starka ämne i skolan men vi försökte ändå. Jag åt riskakor och han choklad, så vi fick i oss lite energi menar jag. Det är avancerad matte också, koordinatsystem, formler, uppställningar... Ja hujedamig.
 
Mary fick ett varmt bad och sen var det dags för sängen. Jag blev ombedd att massera hennes fötter och hon läste högläsning. Det hann bli lite massage på ryggen också och sen var det dags att släcka och hon somnade gott. Artie har haft sömnproblem dem senaste dagarna vilket har resulterat i en otroligt trött och grinig pojk på mornarna. Igår föreslog jag därför att vi skulle gå upp tillsammans vid nio och att jag skulle läsa för honom och även om han ville ha massage så kunde han få det. Det ville han så gärna. Så utan suck och stön följde han med upp vid nio och vi läste ur en bok vid namn "Gangster farmor" som nu är vår nya högläsningsbok, skrattade gott och efter en halvtimma blev det massage. Märkte genast hur han slappnade av och efter att ha varit hos honom i en timma totalt släckte vi lampan och sa god natt. Märkte genast hur mycket mer avslappnad han var så det tog nog inte lång tid innan han somnade.
 
Även i morse var jag själv med barnen då pappan inte kunde komma och hjälpa till, vet ej varför... Men i alla fall, vaknade innan sju av att Mary kom upp till mitt rum och kröp ner i sängen bredvid mig. Där låg vi och trängdes med Molly vid fötterna tills dess att det blev dags att gå upp. Jag hade tänkt sova till halv åtta men det blir konstigt nog aldrig som jag tänkt mig. Mary ligger bredvid och frågar när vi ska gå upp och gör massa ljud för sig.. Suck.. När jag har fått på mig kläderna går vi och väcker Artie och utan problem stiger han upp, jag behöver inte ens säga till mer än en gång eller springa upp och ner för alla 50 trappsteg för att han vägrar gå upp och vet ni vad? Han var inte det minsta grinig, tänk vad en god natts sömn kan göra!
 
Dem fick pannkakor till frukost och jag fick mitt vackra svenska kaffe, Arvid Nordquist. Bästa kaffet, mörkt och starkt ska det vara! Eftersom att det är svårt att ta båda barnen till skolan var Olivia snäll och ställde upp. En mamma i Marys klass och en vän till Minna. Så släppte av Mary där och körde vidare med Arthur. Gick sen en dryg timmas promenad med Molly och här är jag nu!
 
I helgen har jag Jessica som sovpartner hela helgen ut och på lördag vankas det vänner och utflykt med avslut hemma hos mig med grillning. Om det blir enligt planerna ska Mat ta med sig barnen bort imorgon kväll så jag har huset för mig själv, så en middag här med fina vänner och premiärgrillning passar fint!
 
Ska börja jobba hos den andra familjen om en halvtimma. Är vanligtvis ledig från tio på fredagar men Mat kunde inte plocka upp Mary ifrån skolan så istället för att jobba hos den andra familjen från 2.30-6.30 är jag där mellan 11-2pm idag så att jag kan hämta Mary och hennes kompis vid tre och vara hemma med dem tills Lucy, flickans mamma kommer och hämtar tjejerna. SEN är jag ledig och ska träna och ta helg!
 
Så god helg på er allesammans! Kärlek
 
 

Kommentera

Publiceras ej