Rörigt?

0kommentarer

Har tänkt att jag ska blogga i flera dagar men har helt enkelt inte blivit av. Det har varit antingen det ena eller det andra, brist på tid eller trötthet. Idag är det tisdag. Sista april, imorgon börjar maj. Jag har så många roliga och spännande saker framför mig nu när sommaren kryper på. Om 26 dagar flyger jag till Spanien med min fantastiska värdfamilj, om 46 dagar åker jag till Paris med mina goa vänner, om 52 dagar åker jag till Cornwall med den andra familjen och bor i ett hus vid stranden i en helg, om 58 dagar kommer min älskade familj hit för att fira min födelsedag (finaste presenten jag någonsin kunnat få), om 59 dagar blir jag 20år gammal och om 85 dagar flyttar jag hem till Sverige.
 
Ja ni ser ju så mycket saker som står i schemat, jisses så kul! Jag har varit på ett sådant himla bra humör dem senaste dagarna och det känns fantastiskt. Mina fina vänner Emmie och Erik var här i helgen och det var så härligt att få se dem igen! En inser inte hur mycket en saknar sina bästa vänner förens dem är hos en. Vi träffades varje dag, levde ihop, och nu ses vi i princip aldrig! Jag antar att det är så det blir när alla växer upp och flyttar iväg och upplever nya äventyr. Vi har alltid varandra med oss ändå, right?
 
Denna vecka är Artie hemma ifrån skolan på grund av en operation i torsdags, det har jag säkert nämnt tidigare men jag är glömsk så då får det skrivas två gånger. Han mår utmärkt men ombads av doktorn att vara hemma i en veckas tid. Detta medför att jag jobbar i princip fulla dagar. Minna ska nu också åka till Jerusalem denna helg istället för nästa så tanken var att jag och Mat skulle jobba tillsammans MEN nu ska han också bort, bara sådär till söndag kväll (värt att nämnas att Minna är borta till söndag). Minna sa att hon funderade på att avboka sin resa men det tycker jag inte att hon ska, jag kan hantera detta, jag är ju Moa Linnea Rörström för sjutton! Uppfostrad av Marcusson-släkten, jag är en envis jäkel! Visst kom det som en chock då jag planerat att träffa vänner i helgen, dock kan man inte alltid få som man vill. Minna sa ändå via telefon att är det någon som barnen vill vara hos så är det mig, och det vet jag också. Vi kommer få en massa kvalitetstid tillsammans, det blir skoj. Jag får lite tid av på fredag kväll då barnen sover borta.
 
Så denna veckan har sett ut / kommer se ut såhär: ..... WAIT WAIT WAIT!
Nu blev det helt plötsligt ändringar i schemat.. Mat ska nu inte åka någonstans och är kvar i London, och Minna berättade just att Fred, Arties gudfar som jag inte träffat sen i höstas kommer hit imorgon och stannar i en vecka. Nu blev det rörigt.. Ja jisses, vet inte riktigt hur resten av denna vecka eller helgen kommer att se ut men det får bli som det blir!
 
För övrigt tränar jag på som vanligt, lyckades springa 7km igår vilket gjorde mig fruktansvärt lycklig då jag inte sprungit på väldigt länge på grund av dåliga knän och onda benhinnor men igår ser ni  då sprang jag som sjutton. Kändes som att jag kunnat springa längre men hade min pojk väntandes på mig hemma. Idag sprang jag 3.7km inte lika långt män bättre än inget och nu börjar knäna kännas av igen så får se hur det blir imorgon eller om jag tar en powerwalk istället. Jag har också gått och blivit med en muskelsträckning eller något sådant. Har så förbannat ont i ryggen, just precis under högra skulderbladet. Känns som en kniv i ryggen varje gång jag rör mig, vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Funderar på att försöka gå och få en massage i helgen, ca en halvtimma och bara försöka knåda ut vad det än är som gömmer sig inne i muskelfästet. För tillfället får en värmeflaska duga, bränner lagom mycket på ryggen. AJ!
 
Ska nu titta på lite Grey's innan det är dags att sova. Sleep well my darlings!
 
Ps. Bilder ifrån helgen kommer vid ett senare tillfälle. Puss

Kommentera

Publiceras ej