Två getter och hektiska dagar

0kommentarer

Tänkte igår kväll att jag skulle skriva ett inlägg för det var ett tag sen nu och här sitter jag nu och har inte en blekaste aning om vad jag ska skriva..
 
I helgen var jag som sagt sjuk fredag och lördag, låg hemma och mådde apa medans ni andra säkerligen frossade i påskbuffé. Hoho medans ni la på er lite hull så tappade jag, fel fel fel. Jag vill också ha påskhull, men det har jag troligtvis tagit igen nu. Har ätit lite påskgodis i efterhand.
 
Mådde bättre på söndagen och kunde äntligen ta mig utanför dörren utan att må illa. Tanken var att jag och Jasmine skulle till ett goat-race i Brick Lane-området men när vi kom dit ringlade sig kön lång och vi hade inga biljetter. Grejen var att jag hade inte ens en aning om att det bara fanns 200st biljetter att köpa på plats... Jag som verkligen taggat till för att se getterna springa... Två getter, en kallad Oxford och den andra Cambridge, vem blev den värdiga vinnaren? Skulle stått där och gått all in för getterna, lekt get-lekar och lekt koko. Men NÄRÅ... Security-gubben trodde inte att vi skulle komma in så varför stå i en kö och möka i en evighet och sen få höra att biljetterna är slut?
 
Istället knattade vi upp till marknaderna och strosade runt där ett tag. Jag blev sugen på att fiska med mig något hem men ni vet när man går runt och är sugen på något men inte har den blekaste om vad man vill ha, då blir det aldrig bra och det slutar men att jag går hem tomhänt ändå. Tog det lugnt resten av söndagen tror jag och gosade hemma, tänk att jag inte minns. Hallå guldfisken.
 
På måndagen var det bank holiday här vilket är det samma som en röd dag. Minna och barnen var fortfarande bortresta och skulle inte komma hem förens framåt kvällen. Så jag sov ut och gick en lång morgonpromenad med Molly, gick och tränade och mötte sen upp Jessica och Jasmine vid Shepherd's Bush Green parken, solen kikade fram en stund och vi kunde sitta ner med en varsin kopp kaffe och njuta av lite vårkänslor. Lite blåsigt men välbehövligt och trevligt att prata strunt och suga åt sig solstrålar.
Gick efter det hem snabbt och promenerade Molly och tog med mig en matlåda och åkte emot Finchley Road för att träffa Marie. Vi hade bestämt oss för en bio-dejt en måndag som denna. Jag kom först och köpte biljetter och åt min middag medans jag väntade in Marie. Bion började 6.30 men reklamerna i detta land håller på i 25 minuter så det är ingen idé att stressa. Filmen vi såg heter Trance och var en sån där riktig förvirrande film. Förstå mig rätt, man tror att man hänger med och så helt plötsligt ändras allt och man kastas tillbaka i minnen och tillbaka i nuet och hit å dit, det ena med det andra. Lite som Shutter Island om ni sett den, man tror man förstår allt och sen sitter man ändå där som ett stort frågetecken mot filmens slut.
I alla fulla fall var filmen otroligt bra och den får 5 av 5 mos. Tänker inte ge mig in på att försöka berätta vad den handlar om, antingen kommer ni inte förstå vad jag menar för att jag skriver kladdigt eller så spoilar jag hela filmen... Hoho MEN NI BORDE SE DEN!
 
När jag kom hem på kvällen efter 9 hade familjen anlänt. Mary låg och sov men Minna och Artie var i köket. Min lille pojk var så full med energi att han knappt visste ut eller in, allt skedde i hyperfart. För mycket socker under påsken skulle jag tro. Det var både skönt men synd att dem var hemma så snart. Mysigt att dem är tillbaka, hemmakänslan är här igen men det är samtidigt väldigt härligt att bo själv ett tag.
 
I från i tisdags har barnen varit på Tennis Camp mellan 10 - 3 under dagarna så jag har under den tiden varit hos den andra familjen. Det har varit jobb från morgon till kväll. I tisdags vaknade jag av alarmet vid 7.30, tänkte att jag kunde ta Molly på en promenad innan frukost och innan dem andra klev upp men fanns det någon Molly där när jag kom ner? Nej... Alltså denna hund... Hon är den lataste och mest korkade lilla hårboll som jag känner till.. Hon sover längre än vad jag gör och hon går in i lyktstolpar. Lilla Molly Mu.. Så där var jag ensam vaken i huset i 1,5 timma... Så fruktansvärt onödigt. Nu sover jag till åtta i alla fall, imorgon ska jag sova längre. Så det har varit upp och göra frukost, skjutsa barnen till tennis, gå en snabbis med Molly, hem fort som attans, göra en snabbkaffe och sen ut och rusa mot den andra familjen och samma veva igen när jag ska hämta mina barn. Det har varit några hektiska dagar vill jag lova, men så är det när man har barn antar jag.
Under tisdagen kikade solen fram och det var en riktigt fin dag, vi satt i bakgården och hade picknick. Chokladdoppade jordgubbar och popcorn till barnen och kycklingsallad och kaffe till mig. Tvärt emot solen som var då så öste det ner med snö och hagel tidigare i dag.. Värdens jäkla skur. Tur att det inte lägger sig här, jag vill ha vår nuuuuuu!
 
Juste, fick även världens ryck i tisdags på vår mur som täcker bakre delen vad trädgården. En enorm buske och massa plantor var på väg att riva ner hela muren så jag gick lös med trimmern och nu är väggen naken. Kände mig som världens skogshuggare med mina brutala moves, men nu är busken borta för alltid och vi har en majbrasa som ligger där på baksidan... Det blir nästa projekt att få bort den...
 
Imorgon ska Minna ta barnen till Tennisen så jag ska bara promenera Molly och sen är jag ledig då jag inte heller behöver plocka upp dem, så himla skönt. Jag ska äta frukost i lugn och ro och gå till gymmet och kanske shoppa lite grann. Träffa Marie för en eftermiddagskaffe och sen är jag medbjuden på utgång på kvällen. Ingen alkohol för min del men sällskapet ska bli trevligt. Min coach i boxningen firar idag att han coachat i ett år och vill ta med oss alla ut på en pub så det kan väl inte bli annat än trevligt. Har även blivit utfrågad på en dejt av denna man och tackat ja... Jag är rostig, hur ska detta gå....
 
Under lördagen ska jag vara barnvakt men hinner kanske ut för att träffa Marie och Jasmine efter det. Minna funderar på att komma hem tidigt så jag kan gå ut, så himla snällt. Hade totalt glömt bort att jag ska vara barnvakt och har varit inställd på att jag ska hem till Marie på middag och sen gå ut. Hoppas att jag kan följa med ut i alla fall.
 
Barnens gamla au pair kommer även hit på besök i helgen, hon är bjuden hit på sunday lunch på söndag, ska bli trevligt att få träffa henne. Hon verkar vara en go tjej. Så ja mina kära, detta är min helg och min förflutna vecka. Nu ska jag kolla lite Grey's innan jag sussar kudden. Cheers!
 
 
Lagade mig denna fantastiska maträtt igår, huuuuuuu så fruktansvärt gott det var!

Kommentera

Publiceras ej