Så är en till vecka förbi

0kommentarer

Jag vet att jag ständigt säger det gång på gång men shit så tiden bara svishar förbi. En till vecka har redan passerat och imorgon är det redan söndag och sen kommer måndagen och en ny vecka. Artie ligger nu brevid mig och försöker läsa vad jag skriver, låter himla kul när engelsmän försöker prata svenska. Dem flesta kan "skål" och "hej". Många kan även säga "öl".. undrar varför alkoholen är så centrerad?
 
I alla fulla fall.. Det var inte det jag skulle skriva. Är med min favorit kille i hans rum och myser. Tänkte att jag kan likväl sitta här och blogga så kan vi hålla varandra sällskap på samma gång. Han ligger brevid och skickar massa smilysar till min mamma via min telefon... Fint! Han trycker verkligen på varenda smiley han kan finna.. 
 
Igår var jag på singel-party, som arrangerades av Minnas systerdotter Ottilie. Jag hade med mig fina Marie som kavaljer och jag tror jag talar för oss båda när jag säger att det var en fruktansvärt rolig och trevlig kväll. Tror att allt som allt var vi åtta män och fem kvinnor, jag menar vi är ju vuxna nu så kan inte säga pojkar resp. flickor. Alla var väl kring 25 förutom jag och Marie, medans dem pratade om hur dem mindes university-tiden så satt vi där med tankarna "ja, hahah... vi gick precis ut skolan....".  Vi åt god mat, MYCKET mat! Snacks, middag, dessert OCH FRUKT MED EN CHOKLADFONTÄN. Fancy, huh? Jag åt på tok för mycket mat och det blev en hel del vin... Jag kan inte hålla fingrarna ifrån mat när det finns precis framför nästippen på mig.... Det går bara inte.. Hopplöst.. Träffade många trevliga och roliga människor, pratade, skrattade, lekte scharader och mycket mer. Det är inte lätt att leka scharader med engelsmän ska ni veta, speciellt inte när det står "kända" namn på lapparna... Jag hade inte en blekaste aning om hälften av dessa "kända" människor. Rond 1, du får säga allt utom namnet, rond 2, bara scharader, rond 3 beskriv med ett ord. Det blev ju lite lättare rond 2 och 3 eftersom att vi då visste om vilka namn som fanns men scharader var svårt! Jag fick tillexempel Genghis Khan... försökte visa en stor tjock kines, döm mig inte.. Jag gjorde mitt bästa. På beskriv med ett ord fick jag bland annat Madonna så jag valde ordet "virgin". Ni fattar vinkeln.
 
Det var en väldigt bra kväll och det sktiftades ny bekantskap. Marie och jag var i säng efter två och somnade gott. Jag väcktes av ett samtal ifrån Jessica vid 12... Så trött. Har idag varit med Jessica och hennes vän som är på besök ifrån Sverige. Åkte till Camden, har inte varit där sen i september. Gick inte länge innan vi åkte in till stan. 
Jag gjorde mitt första köp på Victoria's Secret... Hoho så mycket fint! Hittade även lite födelsedagspresenter och dylikt. Himla bra!
 
Vi har haft jättefint väder dem senaste dagarna med tio grader varmt och sol, skönt, kanske våren vill komma nu? Hoppas det.
 
Kom hem relativt sent och tog en promenad med vovven och pratade med mina töser i Oslo på skype. Åh så jag saknar er, det gör ont i mig! Pratade också med mormor och morfar, ni är så fina! Vilken tur att vi ses om mindre än tre veckor! Längtar så!
 
Näe nu känner jag att jag bara babblar massa gojja, dags att sova. Arthur har hunnit somna och jag ska krypa till kojs. Imorgon ska jag prova på boxning.. Förväntar mig det värsta... Godnatt Skandinavien! 

Kommentera

Publiceras ej