Äppelpaj och motorväg

0kommentarer

Äeh hörre ni, nu ger jag upp! Har spenderat x antal timmar idag med att försöka fixa bloggen som jag vill att den ska se ut men jag är inget geni och detta vill inte gå åt samma håll som jag vill.. Nåväl, det ser helt okej ut ändå. Nytt år, ny design!
Så.. Vad händer i London. Nästan en hel vecka har gått, det är galet så fort tiden går. Snön försvann lika fort som den kom, skönt det. Vädret är dock fortfarande muppigt, det snöar lite lätt och sen regnar det, sen blir det sol och vips så är det molnigt. Man vet aldrig med vädret här, det är oförutsigbart. 
 
Jag konkar på som vanligt med barnen, läxor, hund och hushåll. So far, so good. Arthur kom hem sent idag ifrån doktorn med Minna och vi åt Lebanesiskt till middag, smaskens. MEN, sen hemkomst innebär sen läxläsning vilket inte bådar gott för då är vi alla trötta. Vänta nu kommer yttligare ett MEN, jag har hittat ett knep! Belöningen Använder mig utav det varenda gång men idag var belöningen äppelpaj som jag bakade igår. 
 
Jag frågade igår kväll "gillar du äppelpaj?"..
Artie: Jaaaa, jag ääälskar äppelpaj
M: Vill du att jag ska baka en snabbpaj?
Artie: Jaaaaaa, hörde ni allihopa? Moa ska göra en paj till mig!
 
Haha, lycklig grabb och nog tyckte han om den alltid. "Godnatt Moa, åh imorgon. Finns det något kvar av pajen? Kan vi ha den till efterrätt då? Den var toppen, verkligen jätte god!
Blir så glad när barnen gillar det jag lagar, det kan ibland vara svårt med kulturchok osv. Men både middagen (biff) och efterätt var lyckad. YES
 
Och jag måste bara berätta.. Jag var ute på villovägar igår.. Jag skulle hem till Jessica på kvällen, passade på att ta bilen eftersom att det var sent och kallt och det är en bit att gå. När jag kommer halvvägs är vägen avspärrad.. Attans. *Men om jag kör upp på bron så kan jag nog köra ner på andra sidan* tänker jag .. Inte smart Moa.. Jag kör upp på bron och hamnar på en motorled som fortsätter ut till en motorväg, OCH JAG ÄR FAST. Fyrfilig motorväg och inte en chans att svänga runt, här får jag lite smått panik. Hastigheten är hög och jag vet i sjutton vart jag är på väg. Stannar till vid en bussficka och kollar på kartan, nope det går inte att svänga. Till slut hittar jag en lucka och följer efter en annan bil som svänger runt och gör en fuling. Min ursäkt är att jag inte hade något annat val.. När jag väl kommer tillbaka visar det sig att jag ändå inte kan köra mot Jessica vid bron så jag får köra tillbaka hem och har varit ute på motorväg i onödan. Så likförbannat får jag gå i blåsten, tack väl hade jag Filip och Martin som höll mig sällskap via skype. Tröståt lite äppelpaj, grädde och keso efter min lilla hjärtklappning.. Det var jag värd och min fina Jessica hade gjort kaffe, thank you!
Blev kvar en bra stund och kom i säng på tok för sent.. Kändes inte som jag sovit alls när jag vaknade imorse, det är tufft att gå upp i sådana lägen så nu ska jag lägga mig, det är på tiden.
 
Så mina kära, sov gott. CHEERS!

Kommentera

Publiceras ej