Kalas & Party

0kommentarer

Det har varit en minst sagt speckad helg. Under fredagen jobbade jag som vanligt till runt tio tiden, jag körde Artie till skolan och gick med Molly längst med Themsen, tränade och träffade sen Jessica. Vi tog vår nästan dagliga tripp till Westan för att kolla in nya utbud osv. Hittade ett par snygga "korvbyxor" som jag vill kalla dem. Riktigt höga tighta glansiga leggings. Har länge velat ha ett par men dem som jag sett har kostat över £70 vilket är en del pengar men denna fredag var turen med mig och jag provade ett par för £28 och dem satt som en smäck, kändes som bra spenderade pengar. Jag var nöjd. 
 
Rusade hem efter fem för att vara barnvakt åt Artie. Minna och Mary åkte iväg på en föreställning med vänner, en förtidig födelsedagspresent till Mary som fyllde år kommande dag. Lagade aromatisk anka med pannkakor till pojken, visst låter det väl fancy? Är i princip en snabbrätt, skjuts in med ankan i ugnen sen värmer man bara små tunna pannkakor i mikron och äter det med sås och grönsaker. Han spelade lite på sitt xbox medans jag bakade muffins till kalaset och sen slog vi oss ner tillsammans och tittade på en film och myste med chips och popcorn. Det är himla mysigt när jag får vara själv med barnen, man kommer så mycket närmre varann. Klockan blev efter nio och det var dags för Arthur att gå upp, men först hjälptes vi åt att ställa in skrivbordet, stolen och dem andra presenterna i vardagsrummet så att det skulle vara klart till lördagen. Sen gick vi upp och spelade monopol på Arties rum. Klockan närmade sig tio och jag gick ner för att täcka över skrivbordet utifallatt Mary skulle vara vaken när Minna och hon kom hem. Men hon sov som en stock, helt utslagen lilla skruttan så Minna bar upp henne på rummet. Jag var trött och min kväll var över så jag gick och la mig.
 
På lördagen ringde alarmet vid åtta, yippey! Här uppvaktas man inte med frukost på sängen utan vid frukostbordet så att Mary var redan uppe och sprang. Det hann bara gå några minuter innan jag hörde hur dörren rycktes upp och rusandes upp för trappan kommer Mary 'dunk dunk dunk' "MOOOOOOOOOAAAAAAAAAA!!!" hon brusar av lycka och springer runt och är överallt och ingenstans på samma gång. Jag meddelar att jag kommer ner så fort jag kan, jag ska bara klä på mig så kommer jag. På nedervåningen väntar pappa Mat som har varit utomlands under veckan och Minna i pyjamas, Molly och Artie är givetvis också med. Jag sätter igång och gör pannkakor som Mary önskat som barnen äter glatt med färska jordgubbar och honung. Presentöppningen börjar och Mary blir lika salig efter varenda paket, springer runt och ljuder högt "tack tack tack" och kramar alla. Lika flitigt efter varje present och hur lycklig som helst. Det var riktigt härligt att se glädjen riktigt stråla i hennes ansikte, hon har varit så otålig i väntan på denna dag och nu var den här. 
 
Det var en ganska stressig morgon eftersom att Artie skulle iväg på rugbyträning och Mary hade stage coach och first communion practise. Jag hade fått förfrågan om att ta Artie så jag, Artie och Molly åkte till Harrodian och jag tog en långpromenad med Molly längst floden för att sen slå mig ner med en kaffe på skolan för att titta på träningen i solen. Hemma igen var jag fri fram till kvällen då familjen skulle iväg på lunch och teater så jag mötte upp Jessica och vi åkte till Chiswick med Molly och lunchade. Det var så himla fint väder denna dag och inte alls lika kallt som tidigare i veckan. Vi hittade ett mysigt ställe där vi slog oss ner på uteserveringen och åt en riktig gofika. Solen gick i moln och vi bestämde oss för att gå hem, det är inte så mysigt att sitta ute när det blir kallt och blåser.. Men vi fick i alla fall röra på benen. Vi promenerade som sagt hem igen och Jessica hjälpte mig att blåsa upp ballonger tills dess att familjen skulle komma hem igen och gick sen till Westfield då Jessica hade ett ärende. Jag var hemma igen efter halv sex och snart kom familjen hem och det blev dags för tårta. Mary  blev jätte glad när hon såg alla ballonger och alla imponerades av tårtan som jag gjort alldeles själv (den var faktiskt himla fin). Vi proppade alla gladerligen i oss tårta tills vi rullade lite glatt framåt. 
 
Jessica kom över för att göra sig i ordning här, vi skulle nämligen ut på kvällen. Så piff och puff, stylade och snygga begav vi oss hem till Jasmin för lite häng innan vi åkte in till stan. Hade det himla trevligt, pratade och drack sangria. När vi kom in till staden träffade vi en promoter vid piccadilly som tog med oss till en klubb vid namn Grace, vi fick gå in för halva priset och fick även efter ett gå in gratis på en annan klubb. Vi dansade och hade det roligt och begav oss vidare till Piccadilly Institute (den andra klubben) efter ett. Kön var lång men vi blev framskjutsade i kön (dem vill ha in tjejerna, killar köper fler drinkar).. Dumt jag vet men vi slapp i alla fall stå ute i regnet. Klubben hade ca fem våningar och alla rum hade olika stilar både i inredning och musik, himla häftigt! Jag fastnade för en del som spelade 90-tals hits och hade ett blinkande dansgolv i alla regnbågens färger, jag menar vem gillar inte dem gamla godingarna man dansade till på discon som liten. Vi dansade loss och hade det fruktansvärt kul. Efter tre drog vi oss för lite snabbmat på burger king och sen mot bussen och hem. Vart hemma efter fyra och somnade gott.
 
Söndagen blev en slappdag, Jessica och jag åt lunch ute och jag la mig redan vid klockan sex i sängen efter ett varmt bad och lite läsning. Slappade järnet och tittade på Grey's anatomy med tända ljus och bara mös. Somnade efter tio efter att ha pratat med mamma på skype, kände att jag behövde säga "jag älskar dig" innan jag somnade.
 
Idag är det måndag och ny vecka. Jag har gått en långpromenad på ca två timmar, tränat och nu måste jag skynda mig till Westfield och byta ett par byxor som sprack precis i grenen. Dem byxorna som jag köpte här om dagen... Morr, tur att jag har kvar kvittot. Har även skickat ett mail till kund service angående mina boots som dragkedjan sprack på i förra veckan, fick ett snabbt svar och ska nu skicka in dem för undersökning. Förhoppningsvis får jag ett par nya utan extra kostnad eller pengarna tillbaka. Om en timma är det dags att hämta Mary. Heja! Tiden går!
 
Idag är det även mormor och morfars bröllopsdag, 52 år idag! Jag älskar er, ni är menade för varandra och jag vill önska er en riktigt mysig dag tillsammans och unna er ett resturangbesök och bara rå om varandra. Ni är fantastiska, all kärlek! Också grattis till våra Karlar "Karl Filip" och "Karl-Eric", bror och morfar på namnsdagen!
 
Till er andra, ha en fantastisk dag! Cheers! xx
 
 

Kommentera

Publiceras ej