En vecka

0kommentarer

Känner inte riktigt att jag har orken till att skriva men det får bli ett kort inlägg ändå.
I denna stund sitter jag hemma hos familj nummer 2 och är barnvakt. Har befunnit mig här sedan 2.30 idag, vanligtvis slutar jag vid 6.30 men stannar nu kvar tills föräldrarna kommer hem igen.
Har känt mig seg hela dagen. Jobbade hemma som vanligt under morgonen och gick sedan och simmade. Blev efter det ett rygg och mag-pass på gymmet. Första riktiga träningen för ryggen på ca en och en halv månad. Har inte vågat träna den då jag fick en infekterad muskel för ett tag sedan. Nu känns det dock bättre och jag är tillbaka på banan.
 
Under veckan som gått har jag ätit Afternoon Tea med mina tjejer, jobbat, jobbat och jobbat, tränat och varit duktig och sprungit fyra dagar i rad. Idag blev det simning istället då mina ben sa ifrån igår, jag har en tendens att bli för exalterad och köra på fast än att det kanske gör lite ont. Jessica kom förbi i förrgår, vi lapade sol på bakgården, lyssnade på svenska klassiker och fick spö av min underbart goda mor i något quiz spel. Träffade Jasmine igår kväll och firade nationaldagen på vårt egna vis med att äta pizza, prata strunt och jag drack mitt första glas vin på väääääldigt länge. Ett glas räckte för att jag skulle bli lite på örat, billig att fylla?
Vi gjorde bland annat en lista på tio olika sätt att bli rik på och pratade om vår fantastiska framtid som vi planerat tillsammans (den är bäst bara så att ni vet, vi kommer att leva loppan!)
 
Hope springer nu upp och ner för trappan. Hoppas att hon blir trött och somnar snart.. Hon bröt ihop totalt när mamma skulle åka. Så söndergråten och dan la vi oss och läste en bok och nu lyssnar hon på saga och allt är bra. Tror enbart att det är när mamma är här som det är jobbigt, 10 minuter efter att hon gått var allt okej. Men det lär nog dröja ett tag innan hon kommer till ro. Hon får trötta ut sig själv.
Maten står i ugnen, kycklingfilé med soltorkade tomater, sparris och en grönsallad. Ska försöka gå ner i varv och ta helg jag med nu. Sliten efter på tok för lite sömn under veckan som gått...
Imorgon vankas det shopping, middag och utgång med mina vackra, underbara och mest fantastiska vänner. Det kommer bli en GRYM dag, för det har jag bestämt.
Bjuder på lite bilder ifrån söndagens Afternoon Tea.
Cheers!
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej