Spain - Monday

0kommentarer

Det är måndag och jag vaknade efter tio, hur trött som helst. Artie blev förvånad när han såg mig och sa åt mig att gå och lägga mig igen då den bara var nio vår tid. Men jag var redan uppe så då kunde jag likväl hålla mig uppe. Det är molnigt idag, men det gör mig ingenting. Det är bara skönt att vara någon annanstans. Mary är ivrig till att gå ut på upptäcksfärd så jag känner mig stressad, vilket jag inte vill. Semester... Jag vill koppla av. Minna är ute på en springtur och Artie tittar på tv. Minna och Arthur ska åka till byn och handla och jag stannar här med Mary, eller stannar och stannar, vi ska ut på upptäcktsfärd. Ciao!

Ex antal timmar senare...

Mary och jag gick på upptäcktsfärd i bergen. Klättrade i träd och kämpade oss upp för branten. Blev rädda för muterade jättemyror och stack oss på stickiga blommor och buskar. Solen bestämde sig för att titta fram och har spenderat dagen i solen, mest liggandes i en solstol vid poolen. Åt lunch ute, salami, parmaskinka, ost, sallad och baguette. Mumma.. Har ätit fruktansvärt mycket bröd sedan vi kom hit och vi har inte ens varit i huset i ett dygn.

Har inte vågat simma i poolen än då jag tycker att det är för kallt, plus att jag fortfarande är sjuk och jag vill gärna bli frisk någon gång och jag tror inte att iskallt vatten kommer hjälpa till med det. Kanske imorgon. Ska sätta mig ute på altanen igen nu och njuta lite till. Minna tog med barnen upp för kullen för att se om några grannar är hemma, hon tänkte om jag ville ha lite ensamtid. Har legat vid poolen och läst min bok men blev lite snurrig efter ett tag så har bara njutit och vilat. Hann prata med mamma på skype en stund innan det bröts.

Artie kom tillbka ensam och en stund senare kom Mary och Minna, med sig hade dem en stor korg med grönsaker ifrån grönsakslandet längre upp på berget. Det äts väldigt organsiskt och färskt här i huset då köttet kommer från slaktaren och grönsaker ifrån grönsakslandet. Väldigt gott.

Det blev spagetti och fläskkotletter till middag med sallad och goda bebismorötter. Låter förmodligen som en konstig kombo jag vet men det fanns ingen potatis i grönsakslandet och vi hade inget ris hemma. Minna stekte fläskkotletterna i smör och citron, riktigt möra och fina. Middagen avnjöts på altanen medans solen gick ner bakom bergen.

Det blev läggdags för barnen och Minna och jag tittade på Game of Thrones innan sängen.

 

 

 

Kommentera

Publiceras ej