Spain-Thursday

0kommentarer

Tiden har bara svischat förbi känns det som.. Vart tog den vägen? Alarmet ringde vid klockan tio. Många sätter nog inte sina alarm på semestern men jag känner att jag vill få ut det mesta av min vistelse här (läs sol) och har jag sovmorgon kan jag sova fram till lunch om jag är riktigt trött och då missar jag ju allt.

I alla fulla fall, kokade mig kaffe och hoppade i poolen. Mary hoppade i med mig och simmade på. Minna tog en springtur och Arthur höll sig inne som vanligt. Efter simningen blev det en enkel frukost och sen gjorde vi oss klara för att åka till tennisbanan. Minna var tvungen att åka in till Gaucin för ett möte med banken och ett snabbt stopp vid affären och Mary och Arthur ville väldigt gärna till tennisbanan så Minna släppte av oss på vägen. Det var varmt som sjutton och det blev inte mycket spelande, mer lekande. Dem båda kom med en massa förslag på lekar och jag hängde med på alla. Försökte hålla humöret uppe så gott det gick men det är så tröttsamt när dem bara gnater på varandra hela tiden och trycker ner varandra istället för att peppa och låta uppmuntrande.

Jag vet att jag och Filip var på varandra som attans också MEN det är ju så fruktansvärt tröttsamt att tjata. Försök säga "bra gjort, väldigt fint kast, nästa gång går det bättre" istället för "kom igen nurå, så dåligt, lyssnar du aldrig"... Wääääääh och Arthur är ganska bra på att svära och höja rösten när han blir irriterad och Mary är expert på att avbryta och skapa en bild innan jag ens fått prata klart och hon inte har en aning om vad jag ska säga. Jag är inte perfekt jag heller men jag har åtminstone kommit över fasen där jag ständigt gick min bror på nerverna.

Nu pratar vi om roligare saker. Minna kom tillbaka efter cirka 1,5 timma. Vi åkte hem igen och åt lunch och slappnade av en liten stund. Efter lunchen bestämdes det att vi skulle åka ner till floden som dem pratat om så mycket. Det tog strax över en halvtimma att komma dit, upp och ner på kringelikrok-vägar ner för bergen. Vi slingrade oss igenom en liten by innan vi hittade en bra plats att ställa bilen på och gå ner till floden.

Floden var allt annat än jag tänkt mig. Jag hade föreställt mig en brun tjabbig flod, inte allt för rolig. Istället möttes jag av en turkos levande flod omringad av grönska och stenar. Väldigt vackert och över förväntan. Barnen hoppade i på luftmadrass och bräda och paddlade sig ner för floden medans jag och Minna gick brevid. Dem letade sedan upp ett gammalt träd som dem besökt tidigare med en gunga (som inte fanns kvar) och trädet i sig var perfekt att hoppa ifrån.

Det blev två hopp för Arthur, Mary och Minna simmade och jag tittade på. Vattnet var iskallt så jag sparar mitt dopp till imorgon. Jag har sagt att jag ska hoppa ifrån trädet, ajaj. När jag satt där vid kanten kom en liten sköldpadda upp för att hämta luft, har aldrig sett en vild innan.

Runt klockan fem åkte vi hem då vi väntade gäster inför kvällen, en middag för att Minna fyllt år. Vi gottade oss på kyckling, sallad och en tomat och chorizoröra. Minna gör en väldigt god rostad kyckling. Efter maten mumsade vi på den saftigaste vattenmelonen jag någonsin smaskat på. Hos oss på besök hade vi Minnas vänner Sebastian och hans son Jacob, Diana  (kvinnan med hästarna) och hon har två bedårande hundar, Luna och Milly. Två andra personer, Anna och Andrew var här innan middagen men stannade bara på ett glas vin. Imorgon får vi besök av en annan kvinna vid namn Sally.

Imorgon är Minna borta och rider på förmiddagen, jag tänkte simma och kanske träna lite här hemma. Hon kommer hem efter tolv med Sally för kaffe och efter det ska vi åka ner till floden igen med en picknicklunch. Natti natti

 

Kommentera

Publiceras ej