Ett jobbigt ögonblick

0kommentarer

Satan! Har just suttit och skrivit ett fruktansvärt långt inlägg och så försvinner allt......... SKIT också... Jaja, det är finns ingen anledning till att muttra över det.
Vårat WIFI har varit lite pucko i några dagar så jag har inte kunnat blogga så värst. Denna vecka har varit fylld av träning, koständring, flirt och pubhäng och en jobbig tisdagskväll.
 
Ja tisdagskvällen här på Frithville Gardens var inte rolig. Jag har länge gått omkring och grubblat på hur jag ska prata om min hemfärd till Sverige i sommar. Jag har varit nervös och det rätta tillfället kommer aldrig för att prata om det, för att det finns inget rätt tillfälle för att prata om dagen då vi skiljs åt.
 
Tanken var att Minna skulle ha gått ut på kvällen men hon ändrade sig och stannade hemma så efter lite pepp-talk ifrån Jessica bestämde jag mig för att säga något. Det är bara att säga det, svårare än så är det inte. Men det visade sig inte vara lätt alls.. Jag sa att jag tänkt lite och att jag ville prata om Sverige. Jessica och jag har pratat om att åka hem tillsammans och har övervägt den 10-11juli och nu behöver jag veta om det är okej. Minna blev chokad och frågade varför vi ville åka hem tillsammans och över hur tidigt det var med tanke på att Mary fortfarande går i skolan. Det kan bli knivigt för Minna eftersom att hon jobbar, Arthur har sommarlov och Mary är i skolan. Hon sa ändå att är det då jag vill åka så är det så jag borde göra. Dem har faktiskt en pappa vars jobb är väldigt flexibelt tänkte jag. Minna tog inte hela Sverige samtalet så bra och valde att gå upp och lämnade mig ståendes i köket och då brast det och jag grät.
 
Efter att ha pratat med Jessica och mamma i telefonen och gråtit floder kom Minna ner och fann mig snörvlandes vid köksbordet. Hon hade väntat på att jag skulle lägga på så att vi kunde prata. Hon bad om ursäkt och jag sa att det inte var hennes fel jag förstår att det är tufft för henne eftersom att hon inser att jag faktiskt bestämt mig för att åka men det är inte lätt för mig heller. Ja, jag vill hem men jag älskar dem och står dem så otroligt nära. Vi kramades och det kändes lite bättre. Tydligen hade jag valt den sämsta möjliga dagen att prata om detta på, därför kände hon att det blev för mycket. Hon hade också trott att jag skulle stanna ett år och inte åka redan i juli. Dock kom jag hit i augusti så det är nästan ett år. Hon frågade om jag kunde hjälpa henne att hitta en ny au pair, jag trodde inte att dem ville ha en. Dem ska nämligen resa väldigt mycket i sommar så det finns ingen mening att ha någon här över sommarlovet, men Minna sa det att ska jag åka då så behövs det nog så att det inte blir knivigt. Jag tror dock att det kan lösa sig ändå. Vi får se hur det blir.
 
Hon sa att hon får bra till att ställa in sig på att jag ska åka, hon hade nog hoppats på längre. Hon är orolig över barnen, särskilt Artie eftersom att vi kommit så nära varandra. Ja det kommer inte bli en lätt dag den dagen.. Vi kramades igen och hon bad mig att inte gråta, jag har bara varit så spänd så det blev väldigt emotionellt. Vi kom båda fram till att vi behövde sova och att vi skulle må bättre imorgon.
 
Nu känns allt bättre och det är som att en sten har släppt ifrån mitt bröst, det känns så skönt att ha fått det sagt. Jag har inte kunnat boka än men jag betalar hellre lite mer pengar för en biljett än att mala på mer om detta nu.
__________________________________________________________________________________________
 
Låt oss nu prata om något roligare istället. Igår var jag på boxning, jag dog lite smått. Svetten rann så dant så att det sved i ögonen och jag blev stundvis blind. Vi jobbar ibland i par och stationer, jag och en tjej skulle knuffa varandra och få den andra att backa. Denna tjej var mycket större än mig och jävlar anamma vad vi tryckte på, det blev ett jäkla trygg mot axeln. Grabbarna runt om hejade givetvis på, haha. En annan station vi har är med Tristan, coachen där vi övar teknik. Så står han där och säger medans jag slår "Vill du bli fit Moa? Vill du bli fit?!" för att puscha på men ändå för att jävlas. Man är så trött och man blir arg så jag låssades slå mot hans ansikte.. Hoho, en vacker dag får han nog en riktig smäll.
Han är väldigt flörtig den där Tristan, men det gör inget. Han är ögongodis.
Efter träningen mötte jag upp Jasmine och vi hängde på en pub i Chiswich (jag drack inte) och attans så fräsch jag kände mig.. Fortfarande i träningskläder, smexigt som tusan men det var mysigt att träffa min vän igen.
 
Sent i säng och idag är det fredag. Ska nu skynda mig iväg för att jobba hos den andra familjen, sen hem och vara barnvakt i dryga två timmar sen tar jag helg och myser med Jessica och Jasmine, förmodligen blir det bowling. Imorgon ska vi åka linbana och gå ¨på klubb! 
 
God helg alles!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej