Trevlig fredagsmorgon och oroväckande barn

0kommentarer

Åh imorgon är det fredag, jag kan sova femton minuter extra tänkte jag glatt för mig själv innan jag drev iväg och somnade innan tio. Var själv med barnen hela dagen och hade hemlagade hamburgare till middag, Mary dubbade mig till världens bästa nanny och sen fick dem dina vaniljbullar till pudding mormor. Jag måste nog be om receptet till dem, barnen är stormförtjusta i dem!
 
I alla fulla fall, först vaknar jag vid ett av att Molly sitter nedanför min säng och gnäller.. Förstår inte varför hon inte bara hoppar upp och lägger sig. Nejdå hon måste väcka mig först. Ser något mörkt på mattan men är på tok för trött för att bry mig mitt i natten. Hade ställt alarmet på 7.20, klockan sju hör jag barnen ropa mitt namn och knatta upp för trappan "Moooaa, Moooooa".. Så ingen sovmorgon här inte. Den mörka fläcken jag sett på mattan var fortfarande där, Molly har varit så vänlig och spytt tre gånger på min ljusa heltäckningsmatta... TACK MOLLY!
Har ett förevigat minne på mattan.. Så god fredagsmorgon allesammans!
 
Något annat som jag vill ta upp denna morgon medans jag fortfarande minns det är att jag tycker att det är förbaskat tragiskt att barn tar efter vuxna. Förstå mig rätt nu men både Arthur och Mary pratar på om "jag brukade ha ett sexpack men nu är jag fet", "jag kan inte ha det här på mig, det får mig att se tjock ut" och det skrämmer mig. Också att Mary tar hundrafemtioelva år på sig för att välja kläder för hon undrar vad andra ska tycka. Jag vet inte hur ni känner men jag tycker att detta är skrämmande, vad tycker ni?
 
Jag ska nu ta ett av barnen till skolan, det är red nose day idag. Tror det har med välgörenhet att göra så man bör bära något rött plagg. Sen blir det gymmet en sväng innan jag ska vara hos den andra familjen 2.30 till 7.30 SEN är det helg för mig! Ska hem till Jessica och mysa!
 
Puss

Kommentera

Publiceras ej