Att simma i en glastank

0kommentarer

Har ingen inspiration till att skriva över huvudtaget. Jag vet att det är roligt för er där hemma att se vad jag gör osv men det är vardag för mig så det blir inte att jag bloggar så mycket. Förlåt det där lät bittert. Men dagarna rullar på, jag jobbar och står i som vanligt. Ryggen är fortfarande omedgörlig och det känns även fram i bröstkorgen sen Artie tacklade ner mig i soffan för drygt två veckor sedan.
 
Har idag jobbat hos andra familjen efter att ha fått en sen förfrågan sent igår kväll. Jag är på tok för snäll ibland... Jag glömmer bort mig själv på vägen. Så efter att ha stress-städat här hemma då vi skulle ha vår sista husvisning vid 11 kom jag iväg till ett pass på gymmet på morgonkvisten, hade sedan tänkt gå in och göra egna övningar men hade en massa missade samtal ifrån mäklaren. Jag blev tvungen att stressa hem för att släppa in dem, all denna stress tar kål på mig. Var hos andra familjen mellan 12 - 2.30 , vi pysslade, Hope skvätte vatten över sig själv på bakgården och sen var det dags för mig att lära mig balett.
 
Snabba puckar hem igen för att gå och hämta Mary vid 2.50 ... Heja heja. Har nu i eftermiddag haft "stå på huvudet tävling", gjort läxor och övat inför slutprov och ätit middag. Hade en övernattning med Arthur igår kväll, vi sov skavfötters på en liten madrass. Storyn är att jag hade Jasmine hos mig i lördagskväll för att titta på en film och gotta oss. Arthur ville då också vara med och rullade ihop sig till en liten korv i mitt täcke, jag förklarade att vi skulle ha lite tjejmys för att komma undan och sa att det passade bättre kommande dag så igår sov jag i Arties rum. Idag är det därför Marys tur då hon självklart också vill ha en övernattning. Det är nog bra för mig att komma i säng samtidigt som barnen, jag behöver sova. Minna är ute ikväll så jag är barnvakt. En lång dag för mig med andra ord.
 
Så i helgen mina kära har jag varit med mina töser Jasmine och Marie! Under lördagen gick jag och Marie på Museum of London men blev ganska snabbt mätta på historia, dock är det faschinerande att se bakåt! Därefter hittade vi en väldigt fin liten park vid namn "The Postman park" eller något liknande med en minnesvägg i keramik med korta historier om vardagshjältar som offrat sina egna liv för att rädda någon annan. Vissa var bara barn, hemskt men fint att göra en minnesvägg i deras ära. När vi sedan vandrade hem igenom stan kom vi förbi Covent Garden och vad står då där om inte en gigantisk glastank?
 
"TA DITT FÖRSTA DOPP MED NIVEA!"
 
Jag är för oäventyrlig så jag tänkte "nej jag ska ta mig sjutton göra det!" så ja... Jag simmade i en gigantisk glastank fylld med vatten inför hundratals människor. Snacka om att trotsa kroppskomplex och dylikt. Det var fruktansvärt roligt och jag ångrar inte att jag hoppade i för en sekund. En "once in a lifetime experience", en bra historia att ha i bakfickan. Kall och nöjd tog jag mig hem. Marie skulle ut med några kompisar men jag kände för att ha en stanna hemma kväll så Jasmine kom över och vi gottade ner oss i min säng framför "Into the wild", jag somnade gång på gång. Varm och mätt, Jasmine däremot var helt inne i filmen och satt och kommenterade för sig själv. Haha
 
Igår åkte vi till Camden och strosade runt och slog oss sedan ner på en pubb, pratade strunt och hade det bra.
Det är mindre än två veckor kvar till Spanien och jag längtar så på att få komma bort i en vecka. Det har varit så kallt och blåsigt här på sista tiden. Sommaren försvann lika snabbt som den kom. Mary springer nu runt med min kamera och tar kort på sig själv. Tror att jag kan ladda upp några här.. Hon tjatar även om att hon vill leka så nu måste jag fortsätta min kväll.
 
Fortsatt trevlig vecka mina vänner!
 

Kommentera

Publiceras ej