Katolsk familjeceremoni

0kommentarer

Idag har det varit Marys 1st Communion, den första nattvaden. Vi var i kyrkan på förmiddagen på söndagsmässa och åkte sedan tillbaka till huset och åt en god lunch med lite släkt och vänner. Det bjöds på lamm, hemmagjord potatissallad, grönsallad, hemmagjorda vårrullar och en fantastisk sallad på butternut squash och getost. Vet inte vad butternut squash är på svenska för tillfället.. Efter detta kom en marängtårta med grädde och färska bär, barnen åt jordgubbs pudding, dallrigt och dant... Hua... och sen givetvis ost och kex. Hujedamig så mycket mat jag tryckt i mig, har en så vacker matbebis just nu. Det har varit en fullspäckad men härlig dag och jag kan inte bärga mig tills jag ska sova, helt slut och imorgon är det måndag!
 
Innan jag säger god natt måste jag bara berätta en till sak..
 
Mat, pappan gav mig  det finaste och mest berörande tal jag fått höra på länge tidigare ikväll. Fast inget slår det du höll för mig på studenten mamma, det var så vackert.
Mat sa hur lycklig han är över att ha fått ha mig här i ett år och hur hemskt det är att behöva säga att jag ska lämna dem. Jag har varit så fantastisk med barnen och format dem till ännu bättre människor. Jag ser saker svart på vitt, jag är disciplinerad och ordningsam och har lagt en bra struktur för barnen och jag gör dem så lyckliga, dem älskar mig.
 
Han vet inte vad dem har gett mig mer än upplevelsen av att vara här och jag besvarade det med att säga att dem har gett mig massor. Jag var så orolig innan jag åkte då jag inte visste hur det skulle vara i familjen, skulle jag räkas som en familjemedlem eller vara en typisk anställd som stängdes ute efter jobbet.
 
Jag har blivit så älskad och omhändertagen hos min familj och har verkligen fått känna mig som en i familjen, som en storasyster till Arthur och Mary. Mat sa att han hoppas att detta har utvecklat mig och att jag tar med mig allt detta hem. Inte som en liten betongklump men som något jag kan fortsätta forma och använda, så fantastisk som jag är.
 
Han avslutade med att krama om mig och säga att han älskar mig.
Jag älskar er
 
 

Kommentera

Publiceras ej