Ryggsmärta

0kommentarer

Hej mina vänner. Solen skiner, himmeln är blå och här sitter jag och pillar på min tå. Nej det gör jag faktiskt inte alls men jag kunde ha gjort!
 
I cirka en veckas tid har jag känt av någon form av smärta kring mitt högra skulderblad, i förrgår var Jessica gullig och knådade med lite Deep heat salva och det kändes bättre för tillfället, har även sovit med värmekudde två nätter för att försöka mjuka upp. Igår korkad och envis som jag är bestämde jag mig för att gå till gymmet. Tränade självklart också rygg... "Så länge det inte gör ont så är det okej", tänkte jag. Efter ryggpasset skulle vi köra mage Jessica och jag. Jag fann mig själv liggandes på rygg gråtandes av smärta eller för att jag skrattade så mycket, jag vet inte vilket det var men i alla fall. Där låg jag och skrattade och grät för att jag inte kunde ta mig upp, en strandad val på madrassen på gymmet...
 
Efter träningspasset gick det bara utför och kändes som en kniv som vred och vände på sig ständigt, i varenda liten rörelse. Så fruktansvärt frustrerande och på gränsen till tårar hela tiden. Jag lyckades boka in en massage på kvällen och fick tid vid 7.45 för en Deep tissue massage. Det var jätteskönt och väldigt avslappnande, kändes som att jag mjukade upp mig lite.
 
Inatt däremot har jag vridit och vänt på mig hela natten och känner mig stel som en pinne igen, det kanske lättar lite framemot dagen. Vi får se.. Fram tills dess att detta försvinner tänker jag ligga lågt på träningsfronten, jag vill inte göra det värre än vad det redan är. Vet fortfarande inte vad det är. Det kan vara en inflammerad muskel och är det så kan massagen ha gjort det värre berättade dem igår. Lättar det inte eller blir bättre tills imorgon ska jag gå tillbaka och träffa naprapaten för detta funkar inte.
 
Minna stannar i London denna helg så att alla är hemma igen. Jag skulle gått ut med mina vänner på klubb ikväll, jag är inte mycket för klubbande men ibland måste man offra sig som Minna så fint la fram det. Men med tanke på skicket av min rygg just nu känner jag faktiskt inte för det. Jag vill inte gå runt och muttra över att jag har ont i varenda liten rörelse jag gör hela kvällen. Minna har pojkbesök så känns också dumt att sova hemma men så får det bli.
 
Imorgon kväll ska jag och barnen gå på bio trots det att alla päron är hemma nu, dem såg fram emot det så mycket och jag har inget emot bio! Nu ska jag se till att få på mig lite kläder, dricka kaffe och promenera Molly. Vi har visning på huset idag någon gång mellan 10-11 så måste städa lite också.
 
Ha en fin fredag! Puss

Kommentera

Publiceras ej